Alla inlägg under mars 2014

Av Malin - 17 mars 2014 19:21

 

Jag fick ett underbart skåp av Svärmor när hon flyttade, nu ska jag bara få till möbleringen och det är inte det lättaste. 

Jag tror jag ska ta lite kort och se om det är någon som har några ideer eller tips på möblering för det är tunga som jag nu flyttat ett antal gånger utan att fått det bra. Kanske jag måste sälja mitt skåp;(


Av Malin - 15 mars 2014 19:16

 

Äntligen är mattan till badrummet klar, tyvärr blev ökningen de sista varven inte perfekt. Jag tar tacksamt emot förslag på hur man ska göra för att räkna ut ökningen, eller kanske någon som har ett mönster att dela med sig av.

Jag gillar materialet och mönstret så jag ska försöka mig på en ny.

Av Malin - 5 mars 2014 20:00

 

Nu har jag testat att rita lite med Promarkers pennorna, riktigt roligt. Det blir lättare och lättare att få snygga övergångar mellan de olika färgerna. 

Jag har lärt mig att börja med mörkaste pennan längst ut och sedan använda ljusare och ljusare färg och slutligen så använder jag Blendern för att jämna ut på vissa ställen.

Jätteroligt men tidskrävande, det går inte att stressa. Har jag bråttom väljer jag att måla med Akvarell istället. 

Kul att sätta i lite målade stämplar i fotoalbumen, perfekt när barnen färglagt så får man det minnet också.

Av Malin - 2 mars 2014 11:08

 
Nu har jag testat Distress Ink och Perfekt Pearls, det blev etiketter till paket. Jätte roligt och barnen kunde också vara med nu är bara frågan Vad ska man göra mer?
Nån som har några ideer på andra saker?


Tillvägagångssätt:
Stansade ut etiketter i vitt struktur papper.
Sedan gjorde jag bakrundsfärgen, jag använder dynor när jag har på Distress Ink. Använde fler färger på vissa.

Sedan var det dags för stämplarna, även dessa gjorda med Disress Ink.

Slutligen sprayade jag på Perfekt Pearls, det fick torka ett tag innan jag värmde med min Embossing fön.

Den översta till höger har jag använt en grön Inka Gold.

Av Malin - 1 mars 2014 22:00

     
Nu är mitt fönster klart.
Endast glas i det översta så där passade det bra med en scrappad fotosamling.

I den mittersta rutan häftade jag fast gummisnodd och klädde jag en masonit med tyg och häftade fast bakom. Perfekt för små bilder och annat smått och gott.

I nedersta rutan häftade jag fast kycklingnät, där ska jag hänga lite krokar som vi kan hänga småsaker på.

Svårt att bestämma om jag ska måla fönstret vitt eller inte, men jag tror att jag är nöjd som det ser ut nu.


Presentation


Hej

Kul att du hittat min blogg. 

Jag som skriver heter som du säkert kan ana Malin.

Jag bor med min familj i en villa Dalarna sedan sommaren 2014. Huset vi köpte hade stora behov av renovering och trädgården är eftersatt.

Så fort tid och lu

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards